mymlan

Jo, lite stress och intensitet är det. skillnaden är att den här veckan ska jag inte bryta ihop. Är positivt stressad ändå och känner mig peppad på den här veckan.
Imorgon beger vi oss till Debatts redaktion för att göra intervjuer och iakttagelser. Sedan frilansföreläsning. Sedan mer läsande av kurslitteratur. Och läsa texter till kvällskursen (mitt pucko som hoppar på en kvällskurs också, men det verkade så kul).

Idag har jag iallafall avverkat:
- Ett kapitel i Massmedier (mitt mål är ett eller ett halvt till innan sänggåendet)
- En föreläsning om presshistoria
- Storhandlande på Willys (kände mig fullkomligt nonchalerad av mitt tomma kylskåp tidigare i dag. Nu känns det så jäkla bra)
- Tvätt (som strax ska tas ur maskinen)

Ni som läser tror nog att jag tvättar jämt. Så är dock inte fallet. Jag tvättar verkligen ingenting i onödan (klänningar vädrar jag bara om de inte är fläckiga eller något). Men det kommer alltid en lämplig lucka medan tvätten ligger i maskinen, en lucka perfekt lämpad för självreflektion av sådan här karaktär.

När jag gick förbi Marimekko upplevde jag känslor av glädje och bekräftad kärlek när jag såg att det fanns nya motiv på mina/våra samlarkoppar. Ett motiv som passar mig perfekt. Nästa present? Ja, tack!
Åh, kärlek!

Kommentarer
Postat av: Lotus

Idag är jag hemma ensam med Juno första gången. Hittills har K inte gått till jobbet ännu, utan står i duschen. =) Men visst är detta ett projekt att gå upp i totalt!

Japp! kortet kom fram. Tack för det. Jag bet, ack, jag vet hur det är när världen tar över!

2008-04-08 @ 07:53:10
Postat av: lisa

ja koppen passar dig perfekt! och bra att det är stressigt men ändå verkar kontrollerbart. du går en kvällskurs alltså?
saknar dig...

2008-04-08 @ 09:56:49
Postat av: Äppelblomma

Jag såg Debatt. Spanade efter dig och jag tror även man kunde skymta din ena arm, bröst och hals. Hade du en ljusgrön/mint kofta eller?

En sak jag funderade på (förutom de ämnen som diskuterades förstås) är varför Josefsson hade så gigantiska lappar/papper. De brukar ju vara ganska så små men hans syntes tydligt. Och vilken action Claes Malmberg kom in i, så är man ju inte van att se (och höra!) honom direkt. Och Myrdal är ju också i en klass för sig... Hahaha.. Du får skriva ett inlägg om hur det kändes att vara med på debatt!

2008-04-10 @ 23:08:36
Postat av: Cissi

Vem är äppelblomma? Måste vara någon jag känner men kan inte komma på vem det kan vara!

2008-04-14 @ 18:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback