Dagens iakttagelser:


- Öronproppar förstärker luktsinnet. Det luktar mycket mer säng när jag ligger sömnlös i sängen än vad det gör annars.
- Det är oväntat skönt att gå upp så tidigt på morgonen att man egentligen inte orkar existera. Men att göra det ändå och upptäcka att det blåser och regnar ute och att då lägga sig under en skyddande filt på soffan med en bok och genom öronpropparna då och då höra ljudet av stad. Och att sedan lägga sig igen och sova lite sporadiskt några timmar och att sedan värma sig på och småprata med sin sambo som man knappt lyckats synka sitt schema med på en hel sommar. Jag känner att jag har potential för att vara ganska lycklig just nu.
- Vissa dagar får jag ovanligt mycket post. Idag var en sådan dag. Det är bra för jag blir oförskämt lycklig av att få brev och paket. Min teori är att brevbäraren inte orkar besöka mig varje dag så hen samlar ihop den i buntar och ger mig allt på en gång. Jag tror det för att jag får räkningar ibland som ska vara betalda samma dag som de ankommer. Allting måste ju ha en baksida...

Jag åkte långt bort idag för att köpa en skohylla men den var slut så jag kom hem med en resväska istället. Och gummistövlar. Det behövs.

Igår förlorade jag, som alltid när jag är bakis, mina kontrollbehov och mina rutiner. Och det är så skönt att göra det! Så skönt att vara lagom bakis. Jag kom upp kl två. Och jag åt frukost, drack kaffe, läste och såg på teve. Städade badrummet! Och sen kom E hem och var lika trött som jag och lade sig bredvid mig på vår minimala soffa och sa följande:

Jag håller om dig
du  tycker om det
Du tycker om
när jag kommer hem
och håller om dig
det är därför
jag håller om dig

Lördagens fest var helt sjuk och jag ser sekvenser från den och fattar knappt att det var på riktigt. Sjuttonåringar hade fest på våningen under och en av dem blev förbannad och tog med sina vänner upp till vår fest och började slåss. En hade kniv med sig. Ett slagsmål pågick i hallen. Jag gömde mig med några andra i ett annat rum och när jag gick ut för att se om det lugnat sig flög en vinflaska genom luften. Dessa sjuttonåringar var starka, förbannade, homofober och mycket annat. Vi fick lämna festen under poliseskort.

tack som fan för mitt lugna liv härinne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback