Vaccation, interrupted

En fiskgratäng står i ugnen men ska inte ätas förrän imorgon. Jag har handlat polarknäckebröd och kräm (!) som jag inte ätit sedan barnsben men som jag ska äta till kvällsmat och vara minst 50 år äldre eller 13 år yngre.
Patti Smith och Martha Wainwright turas om att sjunga för mitt migränhuvud (har aldrig någonsin haft sådant förr men flera gånger på sistone. Tror att det är migrän, det är hur som helst inget jag är bekant med.) och jag har betalat Åbo-resan och kommunicerat med vänner jag inte sett på ett tag samt min mor.
Jag skulle skriva brev också!
Det får jag göra i helgen...
Jag har avbrutit min semester och jobbar några dagar.
Älsklingsböckerna ligger på golvet här bredvid och om en timme och lite till ska de följa med mig till sängen. Nu ska jag ägna lite uppmärksamhet åt mina egna ord! Jag måste få in rutinen igen. Minst en kvart om dagen. Helst en halvtimme men det finns ju inte alltid. En kvart är långt mycket bättre än inget!

Kom hem så ska vi äta jordgubbskräm, kära!


Är det någon som har förlorat sin kran? Heter det ens kran, det är ju bara den här lilla grejen man vrider om, har den något namn? I alla fall så ligger många sådana i en hink på en parkeringsplats i en göteborgsk förort.

Kommentarer
Postat av: Cz

Ah... jag har inte skrivit brev till dig på länge... ska ta mig för det snart, tror jag.

Postat av: Cz

Buhu... har du slutat att blogga...?

2008-08-25 @ 01:52:33
URL: http://literature-connoisseur.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback