Alldeles strax

ska jag bege mig till dagens (kvällens) arbetsdag. Jag äter lunch (blandning av mosad potatis, vegbullar, lingon, selleri, körsbärstomater. jag gillar inte att laga mat till mig själv. Jag bara rör ihop det som finns i kylskåpet, vilket oftast inte är mkt eftersom det är så litet, kylskåpet alltså) och har fixat lysrören i badrummet så vi slipper utveckla epilepsi.
Igår kväll var vi på födelsedagsfest hos min syster. Hon hade bakat jättefina kakor och det var trevligt. Jag hade verkligen velat följa med ut sen men som alltid, när jag jobbat mycket och kvällen börjar bli sen, har jag ingen ork kvar alls.

I morse försökte jag skriva lite. Det blir alltmer sällan för jag blir bara upprörd när det känns som att mina ord tagit slut. Det hela känns mest ångestladdat nu och därför drar jag mig för det. Så ska det ju inte vara!
Jag köpte en fin skrivbok och tänkte att jag åtminstone ska börja med lite dagboksskrivning igen.

Jag funderar på hur jag ska lägga upp augusti, då jag ska vara ledig hela månaden. Jag måste verkligen planera annars kommer jag bara vara hemma och, oundvikligen, tacka ja till massa jobb.
Jag som först såg så mycket tid och möjligheter med sommaren, allt jag ville hinna med, har börjat inse att halva sommaren snart har gått.

Nu fortsätter jag i min naivitet att hoppas på sol och havsutflykter. Smålänningen Cissi gjorde ett riktigt fynd på en baddräkt den här veckan. Skulle kostat 298 och var nedsatt till halva priset. Sedan var det en söm som gått upp och därför fick jag den för halva priset igen.
Fin är den.


Jag fick iallafall bada på Öland. Det var riktig semester.

I torsdags var jag ledig och gjorde en grovstädning av lägenheten. Putsade fönster så att det går att se ut igen och tog bort en massa damm och ett litet spindelnät till och med.
Det känns himla skönt efteråt och på kvällen fick Erik bjuda sin duktiga sambo på en glass och sedan satt jag mitt i allt det rena och kollade på "La vie en rose".


Kommentarer
Postat av: Lotus

Jag har ju skickat dig ett brev! Jag skickade det när jag var i ånge! Men jag skrev din adress ur minnet, även om jag tror att det faktiskt blev rätt. Postnumret kom inte med dock! Du borde få det snart! KRAMAR!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback