Hemma igen

med allt vad det innebär. Vardagen. Tvätten. Maten (ja, jag försöker verkligen! Ordentlig mat ska lagas, magen ska lagas. Har fått lite inspiration nu. Soppa med selleri och palsternacka som grund is the shit.). Jobbet. Rastlöshet. Vännerna.
Idag fick jag en välbehövd sovmorgon. Jag fick böcker på posten. Bl a Bodil Malmstens Kom och hälsa på mig om tusen år inklusive vykort med foton från boken. I början av förra året minns jag att jag hade den första bloggboken som nattbok, Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig. De passar bra just som nattbok, när man är för trött för att läsa något mer ansträngande. Då låg jag på madrassen på golvet inne i Eriks lilla etta. Han läste mer på den tiden och höll just då på med antingen Sunt förnuft eller Livläkaren. Jag minns inte säkert. Hursomhelst känns det jävligt länge sedan. Jag vet inte vilken tid jag gillade bäst. Man får väl bara hoppas att man inte haft den bästa tiden av sitt liv, att det kommer sen. På riktigt liksom.
En tant jag satt och drack kaffe hos igår sa "Det var den bästa tiden i mitt liv". Hon syftade på när hennes man reste runt som försäljare och hon själv och barnen fick följa med. De hade bott i tält i Norrland. Tre veckor i taget. Hon hade lagat mat i spritköket. Det hade varit så mysigt, den bästa tiden i hennes liv.
Den här tanten bjuder mig på nybakade bullar när jag kommer dit. För att hon behöver något att göra. Hon är så fin tanten.

Undrar vad som kommer vara "Den bästa tiden i mitt liv". Det känns lite mer spännande att leva när man tänker så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback