Turku och Pikku My, here I come

Nu är det bestämt. Det blir några dagar och nätter i Åbo, vilket ska bli kul! Den här veckan är jag ledig och latar mig (ja, och motionerar för det gör man här-- Gnosjöandan och Luther!) hemma på den småländska, idylliska landsbygden. Det har plötsligt blivit sommar igen. Så ja, vad gör man annat än att sitta ute och ta vara på dagen.
Jag fick mina födelsedagspresenter: en klocka, skivor med Martha Wainwright och Cat Power och böcker av Ida Säll och Miranda July.
Jag ska strax sätta mig ute igen och läsa lite i någon av de ovan nämnda böckerna. Jag har också ägnat två dagar åt att sortera fotografier och sätta in i mitt album. STRUKTUR is the shit!
Har för tillfället blivit lite såld på Mamma Mia-låtarna efter att ha varit och sett filmen igår med min mor och syster. Meryl Streep är väldigt snygg i filmen. Och sjunger bra.

 Mkt vardagstjafs, inte mkt intellektuell stimuli att hämta här. Jag har bara behov av att strukturera upp även vardagen.

Jag har gjort utflykter också; upptäckt fina saker i min stad; det är sådant man gör när man är ledig ju. Pellevännen tog med mig till Gunnebo slott. Vi drack kaffe och planterade varsin take away-garden. Sedan Liseberg en dag, och sköna soliga Vargön med grillning och allt som hör till. Jag hittade en stackars naken Barbie som också fick bada.
Och-- icke att förglömma-- efter jobbet i fredags kväll gick vi och drack öl på krogen i Kortedala. Roligt äventyr var det! Alla borde prova!

Jönköpings länstrafik har världens töntigaste reklamfilm. Jag hatar ju all reklam men den här tar priset. Och Gardasil! Jag har ältat det förut på denna blogg men herre gud varför ges det inte gratis till alla små flickor? Och VARFÖR var det ingen, ingen som upplyste, innan vaccinet kom, om att man får cancer av att ha penetrationssex?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback