Beat!

Jag jobbar. Jag firar inte midsommar för det har blivit tradition att jobba midsommarkvällen och att det regnar. Jag hade lillasyster på besök. Jag var hos mormor. Jag var "hemma". Jag slutade skolan. Jag fick Vg i alla kurserna (vad det nu betyder). Ja, även i förvaltningskursen. Min oförskämt dåliga (?) lilla hemtenta om kommunpolitik knutet till ett ärende om kamerövervakning.

Min födelsedag ska dock firas. På lördag. Middag för tio på tjeckisk restaurang. Friterad ost it is!
Redan i dag kom ett stort kuvert med obestämbart innehåll från mor. Det spritter i fingrarna men jag får inte öppna det förrän på söndag...

Har idag varit ledig och otroligt rastlös. Inhandlade klänning för halva priset på Marimekkos rea. Så fin och efterlängtad. Gjorde mat. Såg gårdagens avsnitt av Big love. Nu har jag tillochmed bakat bröd! Med morötter och mandlar.

Och jag läser Pamela Jaskoviak som jag läst allt annat av, utom Agadir, my love, som jag läser nu. Det är bra. Det är beat.

Nästa vecka är Erik och jag lediga några dagar samtidigt tackvare tillmötesgående samordnare och då bär det av till Kalmar och Öland (nostalgitripp!) Vi ska hälsa på min kära gamla vän i kalmar och åka omkring på den vackra ön som riktiga beatniks. Hoppas på fint väder och härliga dopp. Våfflor i Vickleby?  Åhhh, antikvariatet i den gamla ladan! Jag har asken därifrån på fönsterbrädet vid huvudet när jag sover. Där i ligger kort på mina gamla "systrar" från hus 8.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Ja, gissa vem som inledde ett brev JUST innan du skrev på min blogg =)



I alla fall måste ett brevblock köpas innan jag kan fortsätta!

2008-06-27 @ 11:27:25
Postat av: CZ

Beat? Måste jag kolla upp...

2008-06-30 @ 23:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback